söndag, januari 28, 2007

Gnäll.

Det är söndag och Rickard sitter hemma i sitt lilla rum och känner sig rätt eländig. Det händer lite för mycket just nu. I grunden är det ju bra saker som händer men allt fixande kring det känns lite övermäktigt.

Men det är så det är att vara vuxen. Bara att gilla läget så att säga.

Det jobbigast är att det strular med kontantinsatsen till lägenheten. Inte på så sätt att jag inte kommer att genomföra köpet, men eftersom jag inte har pengarna själv så måste jag låna dom nånstans ifrån, och inget alternativ känns helt bra. Men...jag måste väl bestämma mig snart och då får det bli som det blir.

Jag bara önskar att det är över snart så jag kan flytta in och sen dra iväg på resan.
Och precis så kommer det ju vara om en vecka så egentligen vet jag inte varför jag gnäller.

Som vanligt är jag för otålig.
Jag måste jobba bort det, annars kommer jag aldrig att kunna vara glad för det jag har. Kommer alltid att gå och drömma om nästa steg..om något bättre.

Ja ja...nu känns det kanske lite lugnare...det är bra att skriva av sig.

Inga kommentarer: