onsdag, februari 14, 2007

Slappna av, Rickard.

Jag har fortfarande lite problem med huvudet.

Det som jag alltid har haft problem med. Jag har skrivit om det många gånger tidigare. Att det ligger som en våt handduk över huvudet, som hindrar mig från att känna mig sådär pigg och glad och kreativ som jag vill känna mig. Istället känner jag mig...seg...trög...långsam. När jag går försöker jag ta lätta steg. Men stegen är tunga. När jag försöker koncentrera mig på nåt så går det inte. Jag stör ut min egen koncentration. Mina tankar rullar inte lätt. Det är ständig uppförsbacke. Om så bara lite grann. Tillräckligt för att störa.

Jag har ju varit här en vecka nu. Och jag trodde väl inte egentligen att den här resan skulle göra mig till en piggare Rickard på en gång. Det har ju tagit år att komma till den här punkten, att allt känns som seg kola. Så det lär ta ett tag att komma ur det igen. Men att vara här är ju en bra start. Jag slipper ju tänka på jobbet. Jag kan sova när jag vill. Hur länge jag vill. Äta när jag vill. Göra nästan vad jag vill.

Nu har det gått en vecka...och det är dags att börja njuta av det här på riktigt. För det har jag nog inte gjort än. Jag känner mig inte helt avslappnad. (kanske kommer jag aldrig göra det)

Idag har jag iaf köpt en bok. En helt vanlig bok. Roald Dahl. Fast på engelska. Det är en bra början. Nu ska jag bara hitta en bra gräsplätt med lite skugga. Sen ska jag slappna av. På riktigt.

Andas och dingla med benen.

Inga kommentarer: