torsdag, mars 01, 2007

obekväm

Rickard har inte riktigt trivts idag. Kalla kårar har gått utmed ryggraden. Håren på armarna har varit i givakt hela dagen. Han har känt sig minst sagt obekväm.

Anledningen till det är den 5 centimeters kackerlackan som Rickard hittade krypandes bland sina saker på rummet tidigare idag. Där kan vi snacka om att skrika som en liten flicka. Rickard har grav krypfobi.

En vildkamp utbröt i rummet där Rickard och kackerlackan turades om att jaga varann över och under möbler. Men, men som den överlägsena och väl utrustade människa Rickard är, så vann han tillslut när han svingade sitt enbenstativ och krossade den stackars kackerlackan så det ekade i hela grannskapet.

Nä..men det var mindre kul... Ryser bara jag tänker på den lilla varelsen. Han är säkert jättesnäll men med ett sånt utseende, och rykte, så får man räkna med att bli krossad.

Jag har sökt igenom rummet säkert 10 gånger nu utan att ha hittat fler och dessutom så har jag inbrottskyddad AC:n, för jag kan inte se var den annars skulle ha kommit ifrån. Rummet är så gått som lufttätt...förutom den springa som ger mig svalka från AC:n då. Eftersom den har varit avstängd hela natten så måste det vara så. Ska kolla med personalen här imorgon vad dom tror...kan vara bra för dom att veta om inte annat...

Burr...

Sitter på kanten på stolen...snacka om överspänd kille.
Det är inte annat än att man längtar hem till dom små söta myggen å silverfiskarna i Sverige...

Inga kommentarer: