tisdag, maj 01, 2007

Nykter Valborg

Rickard hade en lugn valborg och lät fjortisarna nere i parken ta hand om firandet. Själv hängde han mest hemma förutom en liten visit nere hos Hanna, man tackar ju inte nej till gratis mat. Sen fasnade jag där eftersom den där dokumentären gick på tv, den med Al Gore, "En obekväm sanning". Det är läskigt vad vi människor gör med vårt hem i universum...

Men förutom att ge mig en liten klump i magen av oro så fick programmet min restlust att börja klia lite i bakhuvudet. Det känns som om jag inte kan resa iväg på nån långresa igen på ett tag, men kanske kan jag göra en kortare i höst...bara en weekend eller så. Den som lever får se...

Idag ska jag söka jobb och förhoppningsvis måla klart Skals(jobbarkompis) tavlor...det börjar gå troll i dom känns det som...

Jag har börjat med mina milkshakes nu och det funkar bra hitills. Det värsta är sockersuget som kommer på kvällarna men det ska ju försvinna efter ett par dagar...hoppas att jag kan bita ihop.

1 kommentar:

Rickard sa...

Ha ha...sant sant. Får skvätta i lite sånt när verkligheten blir för jobbig.. ;)