söndag, september 09, 2007

Tid.

Det är tyvärr såhär det blir när jag jobbar för mycket. Bloggen dör, kameran ligger kvar i kameraväskan, penslarna hamnar längre och längre in i ett mörkt hörn. För att inte tala om mina jobbanökningar...

Men för varje ny vecka som kommer så hoppas jag att det ska lugna ner sig. Att jag ska kunna sluta när jag ska och att mina tredagarshelger blir just helger. Lediga.

För sen blir det ju så att de få hellediga dagar jag har blir fyllda av måsten. Med sånt jag inte hinner med under de dagar jag jobbar. Hushållsprylar. Tråksaker.

Och allt det här resulterar i att jag känner mig lite lätt stressad mest hela tiden och det påverkar hur jag mår och allt blir lite jobbigt.

Men på nåt sätt har jag lärt mig leva med det så jag går inte och deppar. Utan försöker b-i-t-a i-h-o-p och tänka lite positivt om framtiden. Och pysslar med små saker i nuet som ändå gör att det känns som det finns lite hopp.

Som jag läste i en blogg nånstans för inte så längesen: Jag är inte lycklig, men jag är inte olycklig heller.

Kanske är det så att det räcker. För nu iaf.

Inga kommentarer: