tisdag, oktober 13, 2009

Är ni med mig fortfarande?

Skrev ett mail till en vän...

...ett urklipp.

"Kämpar på här i min värld. Jobbet är bra, ger mig motion och social samvaro. I övrigt så är jag ganska ensammen, relativt frivilligt. Mycket kontakt med Y på olika sätt men annars håller jag mig hemma och tänker, pysslar. Går långa promenader. Kilona rasar, nästan iaf. Glider av mig lite långsamt kanske stämmer bättre. Det går åt rätt håll iaf. Snart under 100. För första gången på 10 år eller nåt. Det är skönt.

Försöker komma igång med det kreativa igen. Det där ordet..men kommer inte på nåt bättre. Är lite bloggsugen men vill hitta på något nytt. Pillar lite på hemsidan men det går långsamt. Har inte varit i ateljén på ett tag men ska leta mig dit igen. Allt finns runt mig...förutsättningarna...långsamt försöker jag ta tag i saker igen efter den konstiga sommaren och utställningen. Har lite fotoidéer och vet ungefär vad jag vill måla. Bara att sätta igång?

Musik. Musiken håller mig igång. Finns där hela tiden. Massive Attack har släppt en EP med mörka tunga remixer. Håller grannarna vakna.
Köpt en del böcker, några om att förbättra självkänslan och lite sånt där. Har köpt ett program här: Livanda Det om självkänsla. Fick med en cd med avslappningsmusik...måste slappna aaaaav. Inte tänka för mycket framåt, bakåt..eller inte ens på nuet för den delen.

Saknar närhet men orkar inte ta tag i det där. Hur gör man? träffa en tjej? skulle kännas så halvhjärtat...att bara hitta nån bara för att. Det får bli den rätta när det är dags. Min tid kommer. Då kommer jag att ha mycket och ta igen. Kommer krama ihjäl flickstackarn. Det är ju inte bra...

Tja...
....låter jag annorlunda? Mot hur jag var förr? Tänker mycket på det. Svårt att veta när och hur man förändras.
Känns som att sommaren har gjort mycket med mig. Att jag kanske ser saker och ting annorlunda. Att jag kanske prioriterar på ett annat sätt. Vet inte. Svårt att känna av det själv som sagt. Allt som hänt, och Y's intåg i mitt liv har ju förändrat mycket ändå. Vet inte om det är till det bättre eller sämre. Jag är ju rastlös som vanligt. Ogillar förändringar men omfamnar dem samtidigt. Både trivs och vantrivs med mitt liv jag lever. Men mest trivs jag nog. Och det ska ju inte bli för bekvämt. Det får inte bli det."

2 kommentarer:

Akallamaffian sa...

Vi är fortfarande med dig! *kramar* :)

Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.