fredag, november 06, 2015

Fokus

Det är så viktigt att jag fortsätter fokusera på det jag vill göra. På det som känns viktigt. Det har tagit så många år att komma till den här punkten där jag på nåt sätt ser mitt mål klarare än nånsin. Saker och ting har ju förändrats radikalt under åren som gått och målet förändrats, men som jag skrev tidigare, kärnan finns ju kvar. Och nu är jag så pass fokuserad att jag inte vill att någon eller något kommer i vägen för det. Det skulle kännas ledsamt och som att jag struntar i allt som får mig att må bra. Under åren har jag ju fokuserat så mycket på andra oxå, andra människors problem har blivit mina och då har jag lagt undan allt och helt och hållet, nästan, satsat på att hjälpa till. Men det har ju bara gjort mig vilsen i min egen strävan att må bra, att hitta min plats.

Så det får vara slut på det nu. Men det är svårt, jäkligt svårt. Och jag vill ju fortfarande hjälpa andra så länge jag kan få nånting tillbaka, om så bara en bra känsla i magen.

Det känns som om jag skriver det här till någon. Som om jag har några läsare kvar på den här lilla livsbloggen. De är nog borta för länge sen. Men det känns skönare så. Att bara skriva för mig själv har jag ju aldrig riktigt fastnat förr.

Som jag beundrar den här tjejen. Hon gör det jag borde gjort för länge sen. Men än är det inte försent såklart. Hon startade sen resa för 5 år sen och verkar ha hittat den där harmonin som mitt huvud behöver. Kolla in Jonna Jinton.

Inga kommentarer: